Wysokie koszty energii intensyfikują debatę na temat unijnego planu neutralności klimatycznej oraz dekarbonizacji ogrzewania i transportu

Plan Unii Europejskiej pobierania opłat od dostawców paliwa za CO2 emitowany przez samochody i ogrzewanie budynków staje się najbardziej kontrowersyjnym elementem w szeregu polityk dotyczących zmian klimatu, które państwa członkowskie  negocjują w tym roku.  (EURACTIV)

Kraje UE negocjują obecnie również pakiet środków, które według Brukseli będą zarówno zwalczać zmiany klimatyczne, jak i zmniejszać zależność od rosyjskich paliw kopalnych. Obecna sytuacja postawiła przed krajami UE misję wycofania się w ciągu kilku lat z rosyjskiej ropy, węgla i gazu, tym samym podjęty kierunek w stronę neutralności klimatycznej doskonale wpisuje się w tą strategię.


Barbara Pompili, the French ecology minister, chaired the EU meeting. [fot. European Union]
 

Jak wskazał m.in. podczas debaty "Neutralność Klimatyczna" Pan Jakub Włodarczyk - ekspert Stowarzyszenia im. prof. Żmijewskiego i Dyrektor Rozwoju Biznesu VIVERNO Sp. z o.o., realizacja polityki budowania uniezależnienia krajów i firm od paliw kopalnych powinna stać się priorytetem. Poszczególne kraje oraz przedsiębiorstwa w nich działające muszą bardzo umiejętnie łączyć w najbliższym okresie dwa kluczowe elementy, czyli dekarbonizację (redukcja śladu węglowego, optymalizacja procesów i uniezależnienie się od paliw kopalnych) i poprawę konkurencyjności.


Jakub Włodarczyk, Dyr. Rozwoju Biznesu, VIVERNO Sp. z o.o. (fot. VIVERNO)


Debata pt. "Neutralność Klimatyczna" (fot. Stowarzyszenie im. prof. Żmijewskiego)